FAQ VOOR HUUR-OF KOOPORDERS

Jullie leveren uitsluitend na betaling vooraf, maar wij zijn een groot bedrijf en hanteren een betalingstermijn van 30/60/90 dagen. Kan voor ons een uitzondering worden gemaakt, zodat wij de gewenste artikelen toch kunnen bestellen?
Helaas kunnen wij met betrekking tot de betalingsvoorwaarden geen uitzondering maken. Wij zijn vaste leverancier voor diverse overheidsorganisaties, multinationals en beursgenoteerde bedrijven en hanteren voor al onze opdrachtgevers dezelfde betalingsvoorwaarden. Dit geldt zowel voor nationale en internationale relaties. De praktijk heeft uitgewezen dat onze betalingspolicy voor vrijwel geen enkel bedrijf, van miljardenonderneming tot eenmanszaak, een obstakel hoeft te zijn.

Een lijst van onze opdrachtgevers vindt u hier.

Waarom kunnen wij huurartikelen, die wij per post hebben ontvangen, uitsluitend via PostNL naar jullie terugsturen en niet met een pakketdienst naar keuze?
Retourartikelen kunnen uitsluitend worden teruggestuurd naar ons postbusadres. En PostNL is de enige postservice die levert aan postbussen.

Waarom hebben jullie geen vast telefoonnummer?
Bij een vast telefoonnummer hoort een vaste werkplek. En dat vinden wij niet in een dynamische onderneming passen. Een mobiel telefoonnummer draagt bij aan de multi-inzetbaarheid van onze medewerkers. Art Republic is een moderne, flexibele organisatie en daar hoort flexibele bereikbaarheid bij.

Waarom kunnen via postorder bestelde huurartikelen uitsluitend naar jullie postbus worden teruggestuurd?
Waar het bezorgtijdstip bij leveringen op een fysiek adres vaak een verrassing is, is het tijdstip van ontvangst bij een postbus altijd hetzelfde. Retourartikelen kunnen daardoor op iedere gewenst tijdstip centraal worden opgehaald. Het voordeel daarvan is, dat wij op die manier dus geen medewerker onnodig op een vaste plek hoeven te houden om pakketten in ontvangst te nemen. Ontvangst van retourartikelen op een postbusadres draagt op die manier bij aan een maximale flexibiliteit.

Waarom kunnen koopartikelen niet worden teruggestuurd als ze tegenvallen, of als ik spijt heb van de aankoop, of als ik om een andere reden van de koop af wil?
Art Republic is in principe een business to business leverancier. De leveringsvoorwaarden die wij hanteren zijn derhalve anders dan bij business to consumers relatie. Dit houdt overigens niet in dat we niet aan particulieren leveren. Wij gaan er echter wel vanuit dat onze afnemers weten wat ze bestellen en weloverwogen een order plaatsen. Wij bieden daarom niet de returnpolicy, op basis van een zichttermijn/afkoelperiode, die bij consumentenbestellingen verplicht is.

Waarom hebben jullie geen koopartikelen op voorraad?
Wij hebben geen artikelen op voorraad, maar bestellen alles bij buitenlandse leveranciers. Wij hoeven hiervoor dus geen magazijnruimte te reserveren, wat kostenbesparend werkt. Het nadeel daarvan is echter wel dat wij levertijden van 3-5 werkdagen moeten hanteren.

In jullie advertenties staat expliciet vermeld dat jullie voor huurartikelen geen borg vragen. Waarom vragen jullie dan wel een borgsom/aanbetaling aan studentenverenigingen?
Hoewel wij alle studentenverenigingen een warm hart toedragen en ze niet allemaal over een kam willen scheren, hebben wij in het verleden niet zulke goede ervaringen met deze organisaties gehad. Aangezien er zich na invoering van een borgsom geen problemen meer hebben voorgedaan, hebben wij besloten om deze maatregel te handhaven.

FAQ VOOR BOEKINGEN VAN ACTIVITEITEN OF ARTIESTEN

Waarom is het niet mogelijk om een activiteit of artiest in optie te zetten, of te reserveren?
De artiesten/kunstenaars die wij vertegenwoordigen nemen niet alleen opdrachten van ons aan, maar kunnen ook via andere kanalen worden geboekt. Het is daarom niet mogelijk om aanvragen vrijblijvend in optie te zetten of te reserveren. Een artiest/kunstenaar/activiteit kan daarom pas worden vastgelegd als de boeking definitief is. Onze aanbiedingen zijn dientengevolge geldig onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Waarom kunnen boekingen niet kosteloos worden geannuleerd?
Nadat een activiteit/optreden definitief is geboekt, wordt de betreffende datum en tijd door de artiest(en) vrijgehouden in de agenda. Eventuele andere aanvragen worden afgezegd en er worden kosten gemaakt. (denk hierbij b.v. aan reservering van een locatie, het huren van vervoer en/of apparatuur, materiaalinkoop, inhuren bandleden en technici etc.) Hoe vervelend we de annulering ook voor u vinden, het is om bovenstaande reden helaas niet mogelijk om kosteloos een boeking te annuleren. Afhankelijk van hoeveel dagen voor aanvang en de reden van annulering zal er gekeken worden of er een bepaald percentage als annuleringskosten in rekening zal worden gebracht, of het volledige bedrag. Dit is terug te vinden in onze algemene voorwaarden voor activiteiten.

Waarom kunnen wij geen directe afspraken met de artiest(en) of kunstenaar(s) maken?
Art Republic is een full service organisatie die bemiddelt tussen artiesten en opdrachtgevers. Artiesten besteden het volledige boekingstraject en de bijbehorende administratieve rompslomp bewust aan ons uit, zodat zij zich geen zorgen hoeven te maken over randzaken en zich volledig op hun vak kunnen richten. Het klantencontact, voor en na de activiteit of het optreden, wordt daarom door ons verzorgd.

Waarom hebben jullie geen bezoekadres?
Art Republic heeft sinds 2010 geen vast kantoor meer. Onze medewerkers werken vanuit huis of vanaf een flexplek onderweg. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar ook enorm kostenbesparend.